Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Információk     ÜzletekSzolgáltatások  Elérhetőség 

Hajólevél ügyintézés

A hajólevelekkel kapcsolatos ügymenet bizony hosszabb időt is igénybe vehet életünkből a számítottnál, ami esettől függően az ügyintézés bonyolultsága, vagy a Hatóság leterheltsége miatt, akár heteket, sőt hiányosan leadott okmányok esetén akár hónapokat is jelenthet.

Különösen igaz ez a hajózási szezonban megszaporodó ügyek esetében, amikor az egyébként sem túl hosszú hajózási szezon tovább rövidülhet a hajólevélre várva.


E miatt szeretnénk javasolni, hogy ne várják meg, míg a hajólevél végleg lejár, vagy kalkulálják bele az esetlegesen nyárra tervezett hajóvásárlásba a hajólevelezés elhúzódó folyamatát, és használják ki a hajózásmentes időt az adminisztrációs teendők elintézésre, melyben szívesen állunk rendelkezésükre.

Vállaljuk, hogy felkészítjük hajóját a műszaki szemlére, üzleteinkben pedig a teljes kötelező felszerelés is megvásárolható.

Cégünk kereskedelmi tevékenysége révén gyakran intézi vízi járművei hajólevelét a Hajózási Hatóságnál, ami bizony - tekintve az adott jogszabályok betartását - közel sem mindig egyszerű dolog.

Ezt az ügyintézési rutint osztjuk meg Önnel, hogy a vízi élet szépségét ne rontsa el a "bürokrácia”. Mielőtt hajólevelével időpontot kérne, javaslom, keressen meg bennünket tanácsainkért, hogy segítségére lehessünk.

Legyen szó üzembe helyezésről, átírásról, hosszabbításról (műszaki szemle), vagy bármilyen más hivatalos eljárásról, hívjon bizalommal bennünket!

Számíthat szakértelmünkre a laikus számára nem egyértelmű ügyekben is.

Elérhetőségünk: info@trinexus.hu

ÚJDONSÁG!! 2023. szeptemberétől cégünk nemzetközi hajólevél ügyintézést is vállal. A jelenlegi szabályozók szerint a legideálisabb a lengyel regisztráció, mely elérhető korábban hajólevéllel még nem rendelkező, vagy nem uniós országból származó hajókra is, lengyelországi lakcím nélkül is.

Részletek a képre kattintva:     



MAGYAR HAJÓLEVÉL ÜGYINTÉZÉSHEZ SZÜKSÉGES OKMÁNYOK:



Hajólevél ügyintéués

 

LETÖLTHETŐ OKMÁNYOK:

TÁJÉKOZTATÓK


Értelmezések:

Befizetés igazolása, pld.: banki bizonylat: A hajózási hatóság felé befizetett eljárási díj megfizetésének igazolása. Összege hajómérettől és a jogcímtől függően változó. (Lásd alább!) Ha mi intézzük hajólevelét, a befizetést rajtunk keresztül is kérheti. 

Kérelem lap: Minden esetben ki kell tölteni, a nyomtatványok rovatból, honlapunkról fentebb letölthető.

Szemlekérelem lap: Szemle (üzembe helyezés, motorcsere, lejárt érvényességű okmány) esetén ki kell tölteni, a letölthető nyomtatványok rovatból, honlapunkról fentebb letölthető.

Fotók:  Lehetőleg színes képek, összesen 3 db, a hajó a motorral együtt, és külön-külön a hajó és a motor gyártási számát, illetve CE minősítését igazoló tábláról, a hajóra felfestett lajstromszámról.

CE minősítés motorról:  Új motor esetén az eladó (forgalmazó) adja ki, használt esetén önállóan kell intézni, hivatalos bevizsgálási jogosítással rendelkező szervezet szakszervizében, drága és hosszadalmas eljárás.

CE minősítés hajóról:  Új hajó esetén az eladó (gyártó vagy forgalmazó) adja ki, használt (pl. nem EU-ban készült) esetén önállóan kell intézni, hivatalos bevizsgálási jogosítással rendelkező szervezet szakszervizében, az utólagos tanúsítás drága és hosszadalmas eljárás.

Számla: Új motor vásárlásakor mindig kell, használt motor vásárlásakor nem szükséges, de ebben az esetben az adásvételi szerződés kell!

Adás-vételi szerződés: Új és használt hajó vásárlásakor mindig kell. Csak akkor érvényes, ha közjegyzői okiratba foglalták (külföldön), vagy 2 tanú hitelesítette (itthon), és benne van a vevő hozzájárulása a hajó új tulajdonosának regisztrációban történő bejegyzéshez. Több lapos szerződés esetén a szerződő felek és tanúk kézjegye minden lapon szükséges. Idegen nyelvű szerződést hitelesen fordíttatni kell az OFFI-nál..
2018-tól a következő formai elvárásoknak is meg kell felelni az adás-vételi szerződésnek:

1. Oldalak sorszámozása 
2. Az üres oldalakat át kell húzni

Fentiek miatt mindenképpen javasoljuk az egy lapos, két oldalra nyomtatott szerződések használatát, a két lapos, négy oldalas helyett!

Igazolás külföldi regisztráció törléséről: Használt hajó importja esetén, a külföldi hajólevelet kiállító hatóság igazolása arról, hogy a hajót, vagy motort az adott regisztrációból kitörölték. Ha nem volt nyilvántartásban, akkor ezt kell hivatalos formában igazoltatni. Idegen nyelvű törlést hitelesen fordíttatni kell az OFFI-nál.

Eredeti hajólevél: Lehet hazai, vagy import esetén külföldi másolata, ha a regisztrációból törléskor az eredetit bevonták.

Cégmásolat: 30 napnál nem régebbi legyen, és hitelesített példány, ha a vízijármű vásárlója jogi személy.

Aláírási címpéldány: Jogi személy esetén, aki aláírta a szerződést,  a TSZ-ben az eljárásra felhatalmazott személy igazolására szolgál.

Fontos:

- Minden olyan okmányhoz, ami külföldről behozott hajóhoz tartozik (számla, adásvételi, hajóregisztráció törlés, cégdokumentumok cégmásolat stb.) magyar fordítást kell mellékelni. Az adásvételinél és a regisztráció törlés estén HITELES FORDÍTÁS szükséges. E nélkül a Hatóság nem fogadja el az okmányokat. Hiteles fordítást az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda készíthet. OFFI., 1062 Budapest, Bajza u. 52.

- Az adásvételi szerződésben szereplő eladónak meg kell egyezni a hajólevélben szereplő tulajdonossal. Amennyiben ez különbözik, a jogfolytonosságot igazolni kell.

- Az adásvétel után 30 nappal a Hajózási Hatóságnál be kell jelenteni a tulajdonos változás tényét.

ELJÁRÁSI DÍJAK 2024. - Kattintson ide!

Szemleidőpontok 2024 - Kattintson ide!
Kérdés esetén forduljon hozzánk bizalommal!