Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Információk     ÜzletekSzolgáltatások  Elérhetőség 

Hajómodell Schärenkreuzer (Nemere II) L70 VVL
Hajómodell Schärenkreuzer (Nemere II) L70 VVL
89 000 Ft

Hajómodell Schärenkreuzer (Nemere II) L70 VVL

MÉRETE: 72 x 13 x 92 cm

ANYAGA: akácia – más trópusi fák

TARTOZÉKOK: a hajómaketthez esztétikus névtáblát és fából készült talpazatot biztosítunk. A talpazatnak köszönhetően, könnyen elhelyezhető a bútoron.

CSOMAGOLÁS: A fa hajó makettet biztonságos dobozban fektetett vitorlázattal, forgalmazzuk, melynek helyre illesztése néhány percet igényel.

A Nemere II méretarányos fa hajómakett teljes egészében kézzel készített, mely a gyakorlott és tapasztalt mesterek hozzáértő munkáját dicséri. A palánkozott technikával készült dísztárgy a legapróbb részletig kidolgozott, elkészítéséhez nem használnak előre összeállított fa építőkészleteket.

A makett kiváló minőségű fa alapanyagokat tartalmaz, melyek garantálják a dísztárgy harmonikus beilleszkedését a lakberendezés és a design világába.

A vitorlás makett kajütablakait, horgonyait és más bonyolult részleteit, fémötvözetekből készítik, saját műhelyükben. A vitorlázás elengedhetetlen kellékei, a vitorlák kézzel varrottak.

A méretarányos fa hajómakettek több száz munkaóra ráfordítással és nagy hozzáértéssel készülnek, eredeti tervek, részletes rajzok s festmények alapján.

A Nemere II hajómakett minőségét és pontosságát a gyártó többször is gondosan ellenőrizte, mielőtt végső csomagolásába került. Így biztosítjuk Önt arról, hogy vásárlásakor egy kiváló minőségű terméket nyújtunk át, melyben sokáig örömét lelheti.


 

Figyelem! A raktáron nem levő termékek ára a forint árfolyam ingadozása, a folyamatos árváltozások, és a kiszámíthatatlan szállítási költségek miatt csak tájékoztató jellegű. Készleten nem lévő termék rendelése esetén, kérem, egyeztessen budapesti üzletünkkel.

Cikkszám
C001
Rendelésre
89 000 Ft
Részletek

SCHARENKREUZER (NEMERE II)

HAJÓ TÖRTÉNETE

A Klasszikus Cirkáló (angolul Square Metre Yacht vagy Skerry Cruiser, németül Scharenkreuzer vagy Schärenkreuzer) egy vitorlás jacht típusú hajó, amit általában fából az úgynevezett Square Metre Rule, a hajóosztályra vonatkozó szabályok alapján készítenek. Svédországból származik, és leginkább a Balti-tengeren volt elterjedt, bár néhány osztályát Európa többi részén és az Egyesült Államokban is kedvelték. A klasszikus cirkálók különböző osztályai nem egy pontosan meghatározott terv alapján készülnek, azaz az azonos osztályba tartozó hajók nem egyformák, de az azonos szabályoknak való megfelelés miatt mind méretben, mind teljesítményben összehasonlíthatóak. A legtöbb klasszikus cirkáló hosszú, keskeny, alacsony fedélzetű, magas vitorlázattal rendelkező hajó.

Az első hazai cirkálók a 40-es osztályba tartozóak voltak. Kandó Kálmán az Európa- szerte ismert mérnök , aki a róla elnevezett villanymozdonyok feltalálója volt, 1924-ben a német Adam Harms hajótervezőtől rendelt terveket. Hajóját a Balatoni Yachtépítő Rt. készítette el, és 1925-ben bocsátották vízre a GLÓRIA nevű vitorlást. Egy esztendő múlva Moldoványi Jenő szintén Adam Harms tervei alapján építtette meg a NEMERE nevű 40-es cirkálót, szintén a Yachtépítő Rt.-nél. (Ezt a schärenkreuzert manapság a vitorlázók egymás között Kisnemerének nevezik, mert 1944- ben az egyik 75-ös cirkálót szintén Nemere névre keresztelték.) Mindkét hajó többszöri felújítás után ma is úszik. Tizenhét évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy újabb 40-es cirkáló épüljön, akkor viszont két egységgel is gyarapodott az osztály. Az ADDIO III-at 1943-ban, a TABU-t 1944-ben készítették el .

De térjünk vissza a többi cirkálóosztály megjelenésére. 1927-ben három 22-es és egy 30-as cirkáló épült. Az első 22-est, a SIRICCO-t dr. Tuss Miklós, a másodikat, a ZULU-t Kerényi László, a harmadikat, a KARAKÁN-t Krayer Krauss Arnold építette. A 30-asok közül a RABONBÁN volt az első, dr. Ugron Gábor megrendelésére készítették, gyaníthatóan Németországban. A 22- eseket minden bizonnyal Benacsek Jenő tervei alapján építették. A SIROCCO-t Budapesten, a KARAKÁN-t a Veszprémi Faipari Vállalatnál, a ZULU-t pedig a Balatoni Yachtépítő Rt.-nél készítették. A SIROCCO- val négy bajnokságot nyertek, a hajó 1929. augusztus 24-én megdöntötte a Kenese Keszthely közötti távolsági rekordot is, ideje 5 óra 53 perc volt, hogy ez az idő milyen teljesítmény volt 78 évvel ezelőtt, azt jól mutatja, hogy napjainkban ez a rekord 3 óra 40 perc. A RABONBÁN nyerte az első Kékszalag-versenyt 1934-ben, és egyszer bajnok is volt. A második 30-ast 1928-ban bocsátották vízre, a keresztségben az EMESE nevet kapta, építtetője Schuller István írószergyáros volt. .

Bővebben:
http://www.scharenkreuzer.hu/balatoni_scharen_tortenet.html

Adatok
Cikkszám:
C001
Hasonló termékek